torsdag 9. april 2015

PTF - Cubus



Bedriften Cubus er en av Skandinavias største klesskjeder med trendy design og god kvalitet til fornutftige priser. Cubus selger klær og kostemtikk til dame, herre og barn. Cubus AS eies av Varner gruppen og markedføres gjennom mer enn 300 butikker, og har over 3000 ansatte i seks land. Det kommer ferske nyheter hver eneste uke og det er alltid bra utvalg i butikkene. I løpet av året er det også flere kolleksjoner til både store og små, så det er bare å følge med og komme en tur innom for å gjøre et innkjøp. Cubus har også nå kommet med en nettbutikk med fri frakt, hvor det blir gjort oppdateringer hver eneste dag. Det finnes også ulike tilbud til kundene som handler her. I butikkene er det viktig at det ser ordentlig og ryddig ut, slik at det skal være lett for kundene og finne frem til det de vil ha. Det skal være serviceinnstilte ansatte og kundene skal alltid føle seg godt tatt imot. Uten kundene hadde ikke Cubus klart seg.

Bedriften har flere mål som de setter seg hver eneste dag. Dette kan for eksempel være å selge flere dunjakker enn fjoråret eller å få en høyere inntekt enn ifjor. Det finnes også flere konkurranser Cubus butikkene imellom, dette er ofte da kampanjer. Cubus butikken som selger mest får da en eller annen premie eller bonus, dette motiverer de ansatte veldig til å være flinke selgere. Cubus har en daglig leder/butikksjef som leder de andre ansatte og som passer på at det er et bra arbeidsmiljø og at alle yter service hver eneste dag. Over butikksjefene er det en regionssjef. Denne regionssjefen leder da over butikksjefene og kommer med diverse råd, det blir også fortalt om diverse kampanjer og lignende. Cubus er jo en del av Varner Gruppen, så det er de som har mest makt ovenfor Cubus butikkene.

Min arbeidsoppgave som ansatt hos Cubus er å være en god selger som alltid setter kundene først. Det skal ikke være kundens oppgave å kontakte meg, jeg skal kontakte og spørre om kunden trenger noe hjelp og svare på de spørsmålene jeg kan. I løpet av en arbeidsdag får jeg mange diverse kunder som både kan være krevende eller ubesluttsomme, og det viktigste er da å huske på å alltid trekke på smilebåndet og gjøre alt jeg kan for å hjelpe. Under har jeg tatt noen bilder fra en salgssituasjon jeg hadde med en kunde som skulle ha seg en ny bukse. Grunnen til at hun kom innom Cubus var fordi hun skulle ha seg en ny bukse, og gjerne da den buksen hun har erfaring med fra før av og er fornøyd med. Favorittbuksen hennes selges desverre ikke mer, så da måtte jeg komme med andre alternativer og dele produktkunnskapene jeg hadde. Da måtte jeg finne ut hva som kunne passe til henne og prøve å finne en mest mulig lignende bukse som den hun var så fornøyd med fra før av.

















Dette var en fantastisk hyggelig kunde som tok imot alle tilbud med åpne armer. Hun hørte på alt jeg hadde og si og jeg fikk delt litt av produktkunnskapene mine. Det endte med et kjøp av to bukser og både selger og kunde ble fornøyd!

Vi blogges

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar