mandag 22. september 2014

Den perfekte jakken

Nå går det sakte men sikkert mot kaldere tider, og jeg ser mer og mer behov for en ny vinterjakke. Jeg har ingen anelse om hvilket merke jeg skal gå for, men en ting er sikkert og det er at den skal holde meg varm. Skal jeg tenke statusbehov og kjøpe en av de dyreste jakkene som alle har, eller skal jeg tenke på de grunnleggende behovene? Det er noe jeg ikke har bestemt meg for enda.


Jeg har sett på flere forskjellige jakker, og synes alle er fine på hver sin måte. Det er vel bare et luksusbehov jeg har, som jeg ikke får løst. Den første jakken jeg har siklet etter er en Canada Goose parkas i modellen Vitcoria. Denne er en typisk jentejakke og sitter utrolig fint på, samtidig som den dekker behovene mine. Prisen er kanskje ikke beste, men den holder jo i flere år så det er absolutt verdt det.




















Den andre jakken jeg har sett på er Svea-jakken. Denne er ganske lik som Canada Goose sin, bare ikke like tettsittende. Prisen er også litt rimeligere, noe som selvfølgelig er en fordel. Jakkene finnes også i flere farger, så det gjør jo ikke akkurat valget mitt noe enklere. Alle jakkene jeg har sett på har ekte pels, og inneholder dun som varmer på kalde vinterdager. 






























Jeg synes begge jakkene stiller likt, og jeg har venninner med både svea-jakken og goose-jakken. Jeg har også vært å prøvd begge jakkene, og likte begge to utrolig godt. Tenker også å kjøpe en farge som kan brukes i flere sesonger, uten at jeg blir alt for lei jakken. 

Hvilken jakke liker du best? 

- Silje



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar